Kompenzace za zpožděný let již od 3 hodin 250 až 600 EUR.

Kompenzace za zpožděný let

Compensair poskytuje cestujícím letadlem bezproblémový způsob, jak získat od leteckých společností odškodnění až do výše 600 EUR v případě zpoždění, zrušení nebo odepření nástupu na palubu. Spolupracuje s více než 100 leteckými společnostmi ze 40 zemí po celém světě. Compensair vyřizuje veškeré papírování, jednání s leteckými společnostmi a právní řízení.

Kompenzace za zpožděný let

Když cestující evropského letu dorazí na svůj konečný cíl se zpožděním 3 hodiny nebo více, má nárok na kompenzaci. Výše kompenzace závisí na vzdálenosti letu a činí od 250 do 600 eur. 

Kompenzace může být snížena o 50 %, pokud byl cestující přesměrován a dorazil na místo určení s menším zpožděním. 

Výjimečné okolnosti zbavují letecké společnosti povinnosti poskytnout kompenzaci, mezi něž patří rozhodnutí leteckých dispečerů, nepříznivé povětrnostní podmínky, bezpečnostní hrozby a další. 

Kanadské právo poskytuje kompenzaci za lety do, ze a uvnitř Kanady. Pokud byl cestující informován o zpoždění méně než 14 dní předem, minimální kompenzace činí od 125 do 1000 kanadských dolarů v závislosti na délce zpoždění a velikosti letecké společnosti. 

Kompenzaci lze získat, pokud zpoždění přesahuje 3 hodiny a let probíhá v souladu s evropským nebo kanadským právem. Použijte náš kalkulátor k ověření, zda váš let vyhovuje.

Kompenzace za zrušení letu

Když cestující evropského letu byl informován o jeho zrušení méně než 14 dní před plánovaným datem odletu, může mít nárok na kompenzaci. Leťadlo musí prokázat, zda byl cestující osobně informován o zrušení letu a kdy k tomu došlo. Výše kompenzace za zrušení evropského letu závisí na vzdálenosti letu a činí od 250 do 600 eur. 

Když letecká společnost zruší let a nabídne přesměrování a cestující dosáhne svého konečného cíle se zpožděním 2, 3 nebo 4 hodiny, může být kompenzace snížena o 50 %. 

Pro lety podléhající tureckým předpisům činí kompenzace od 100 do 600 eur v závislosti na typu letu (vnitrostátní nebo mezinárodní), vzdálenosti a délce zpoždění před příjezdem na cílové místo. 

Cestující na letech podléhajících kanadským předpisům mohou mít nárok na kompenzaci v rozsahu od 125 do 1000 kanadských dolarů v závislosti na velikosti letecké společnosti a délce zpoždění před příjezdem na cílové místo. 

Kompenzaci za zrušení letu lze získat, pokud cestující byl informován o něm méně než 14 dní předem, nebyla poskytnuta adekvátní alternativa a let probíhá v souladu s evropským, tureckým nebo kanadským právem. Použijte náš kalkulátor k ověření, zda váš let splňuje podmínky.

Kompenzace za propuštěné přestupy

Pravidla pro získání kompenzace za propuštěné přestupy fungují stejně jako kompenzace za zpoždění letu. Jediný rozdíl může spočívat v tom, že zastávky na mezilehlých místech mimo EU nebo provádění přepravy více leteckými společnostmi EU mohou ovlivnit použitelnost nařízení EU 261/2004. Je důležité vzít v úvahu místa odjezdu a příjezdu v trase. 

Pokud byl jeden nebo více letů zpožděno nebo zrušeno, celkové zpoždění před dosažením konečného místa určení určuje nárok na kompenzaci. 

Všechny propuštěné přestupy musí být zpracovány pod jedním rezervačním kódem. Pokud si rezervujete více letů pod různými kódy, každý se bude považovat za samostatnou trasu s vlastními body odjezdu a příjezdu.

Jak podat žádost o kompenzaci

Podání žádosti o kompenzaci za zpoždění letu s pomocí Compensairu je snadné. Stačí vyplnit krátký online formulář, nahrát potřebné dokumenty a sledovat e-mail/své osobní účet pro aktualizace žádosti. Žádost můžete podat zdarma, poplatek za služby Compensairu se účtuje pouze v případě úspěšného získání kompenzace cestujícím.

Termíny podání žádostí

Důležité je sledovat termíny podání žádosti o kompenzaci. Tyto lhůty často korespondují s zemí registrace letecké společnosti a mohou se lišit od 3 do 6 let.

Podmínky

Povinnosti leteckých společností jsou omezeny nebo dokonce vyloučeny v případě neočekávaných mimořádných událostí, jako jsou politická nestabilita, meteorologické podmínky, přírodní katastrofy, srážky s živočichy (např. ptáky), bezpečnostní hrozby, stávky. Všimněte si, že stávky leteckých společností nejsou považovány za neočekávané události. Pokud si nejste jisti, zda důvody pro narušení letu byly mimořádné, nebo pokud v den zpoždění vašeho letu jiné lety odletěly včas, je lepší si znovu ověřit, že nárok na kompenzaci nevznikl. Stačí podat žádost pomocí našeho formuláře.

Kromě kompenzace

Kompenzace je pouze doplňkem k pomoci, kterou poskytují letecké společnosti cestujícím. V závislosti na typu problému s letem, délce zpoždění a platném právu mohou letecké společnosti poskytovat:

  • informace o situaci
  • zdarma jídlo odpovídající délce zpoždění
  • zdarma ubytování v hotelu
  • transfery do hotelu a zpět
  • dva volné telefonní hovory, faxy nebo e-maily.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *