Kde získám certifikát o očkování nebo potvrzení o testu a prodělání nemoci ?

aktualizace 6.6.2021

Jak získám certifikát, který výsledek mého testu či očkování potvrzuje?


Od 1. června je možné stáhnout certifikát o prodělaném onemocnění, o výsledku negativního testu (jak antigenního, tak PCR testu) a certifikát o prodělaném očkování (jak po první dávce, tak po ukončeném očkování). Certifikáty už jsou v jednotném vzhledu  Evropské unie.
Na certifikátech jsou uvedené jméno, příjmení a datum narození. Zároveň obsahují QR kód.
Certifikát si stáhnete na portálu https://ocko.uzis.cz/. 

Certifikát může vytisknout také poskytovatel zdravotních služeb, který vakcinaci či test provedl (očkovací místo, praktický lékař, odběrové místo). 

Chci si stáhnout svůj certifikát, po vyplnění údajů se však objevuje následující hláška „Neznámé rodné číslo a číslo občanského průkazu“. Co to znamená, jak tedy získám svůj certifikát?


Tato hláška znamená, že probíhá aktualizace systému. (v případě chybných údajů lze kontaktovat registr obyvatel)Nadále platí papírová forma původních potvrzení vydávaných zdravotnickým zařízením, můžete tedy svůj vytištěný certifikát nadále používat.

Kdy budou dostupné certifikáty pro děti?


V týdnu od 15. června budou svůj certifikát o očkování, prodělaném onemocnění nebo negativním výsledku testu moct na portálu https://ocko.uzis.cz/ získat také děti bez občanského průkazu. Po zadání data narození, e-mailu a telefonní čísla obdržíte ověřovací SMS zprávu. Po přístupu do portálu se zobrazí certifikát. Případně může certifikát vytisknout poskytovatel zdravotních služeb, který vakcinaci či test provedl (očkovací místo, praktický lékař, odběrové místo), avšak pouze po dokončení celého cyklu očkování (nikoliv ihned po první dávce) a pouze na vyžádání.

Kdy budou dostupné certifikáty pro cizince?


V týdnu od 15. června budou svůj certifikát o očkování, prodělaném onemocnění nebo negativním výsledku testu moct na portálu https://ocko.uzis.cz/ získat také cizinci. Po zadání data narození, e-mailu a telefonní čísla obdrží ověřovací SMS zprávu. Po přístupu do portálu se zobrazí certifikát. Případně může certifikát vytisknout poskytovatel zdravotních služeb, který vakcinaci či test provedl (očkovací místo, praktický lékař, odběrové místo).

Jak vyměnit certifikát, který jsem získal/a před 1. červnem, za nový?

Pokud jste certifikát získali před 1. červnem, bude třeba vyzvednout jeho novou verzi. Lze tak učinit Lze tak učinit dvěma způsoby.

  1. Nový certifikát si jako občan České republiky můžete stáhnout na portálu https://ocko.uzis.cz (na tomto místě již tedy nebudou k dispozici původní certifikáty, ale certifikáty nové). Pro cizince bude tato možnost dostupná v týdnu od 15. června. 
  2. Po naskenování QR kódu starého certifikátu se zobrazí jedinečná URL adresa, na které si můžete stáhnout nový certifikát.

Jak dlouho je možné certifikát z portálu ocko.uzis.cz stáhnout? Jak dlouho jsou na stránce certifikáty uchovávané?


Na stránkách naleznete platné certifikáty ne starší než 180 dnů. Není garantováno, že certifikáty starší 180 dnů budou či jsou k dispozici.

Do kdy bude platná verze certifikátu o podstoupeném očkování, kterou jsem získal/a před 1. červnem?


Starší verze certifikátu je platná do 1. července, po tomto datu už nebude uznávaná. Je tedy třeba svůj certifikát vyměnit za nový do konce měsíce června.

Je na certifikátu k očkování vyznačená doba platnosti?


Doba platnosti vyznačená není. Certifikát slouží jako potvrzení o tom, že jste byl/a očkovaný/á jednou nebo dvěma dávkami vakcíny.

Proč není na certifikátu uvedeno číslo pasu nebo občanského průkazu?


Země Evropské unie odsouhlasily omezení osobních identifikačních údajů na jméno, příjmení a datum narození.  

Platí mi certifikát i na cestování do zahraničí?

Podmínky vstupu do jednotlivých zemí doporučujeme ověřit na rozcestníku Ministerstva zahraničních věcí. Využít můžete i mapu cestovatele. Jednotlivé země podmínky vstupu průběžně aktualizují dle vývoje epidemie.

Své ůdaje můžete i změnit přímo přes portál

Pokud potřebujete změnit evidovaný e-mail nebo mobilní telefonní číslo, upravíte je v očkovacím portálu občana na adrese https://ocko.uzis.cz/. Stačí kliknout na tlačítko „Změna kontaktních údajů“ a údaje upravíte a potvrdíte tlačítkem „Aktualizovat“.

Údaje si nemohu změnit přes portál ocko.uzis.cz. Co mám dělat?


V takovém případě kontaktujte zdravotnické zařízení, které vám test nebo očkování provedlo, případně je údaje oprávněn opravit váš praktický lékař.

zdroj:Nejčastější otázky a odpovědi – Aktuální informace o COVID-19 (mzcr.cz)

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *